Bukan niatku..

bukan niatku menjadi duri..
bukan niatku menjadi sembilu...
bukan niatku menjadi
maaflah wahai semua...
aku tidak pinta lahir untuk menyakiti..
biarlah atmaku terluka..
andai mampu aku padam duka kalian..
aku rela diriku dipinggiran sepi..
andai itu takdir buatku..
aku relakan segalanya..
andai wujudku menyakiti insan laen..
aku rela pergi dulu...
aku tak termampu menahan hinaan..
aku tak mampu menahan cacian,.
kerana aku hnya insan biasa yang punya hati..
hati yang terlalu lemah...
aku tak kuat menahan badai yang melanda..
sekali lagi ku pinta...
aku harap luka di hati kalian 
biar aku sahaja yang merasainya..

nukilan mawar pena

18 comments:

:: Azizah Alwi:: said...

Malam ni semua layan mood sedih eh..cantik bahasa..maira sendirir yang buat ke??

F A I Z said...

sabar taw...ada jer orang tak puas hati ngan ngan kita..sabar yer..and for haters, anyone dont like you either...

HAZWANmohd said...

hamboi bemadah pujangga maaf ye,, ehhe
tiada salah antare kite
peace

sweet stalker said...

wahhh..nice poem.. :)

sweet stalker said...

wahhh..nice poem.. :)

sweet stalker said...

wahhh..nice poem.. :)

Azlan The Type Writer said...

ish3....knpa ni maira????
ayat bunyi sedih je~~~

Afsar said...

sedey la pulak baca...wei nanti senang2 aku panggil ko buat persembahan...nak tak???

Pembawa_Wacana said...

anda sudah di review..

MaiRa QuEeN said...

@F A I Ztq ye faiz....

MaiRa QuEeN said...

@HAZWANmohdek??mne tau ade salah..

MaiRa QuEeN said...

@Azlan The Type Writerlan mmg sedey sgat2..

MaiRa QuEeN said...

@Afsarnak wat kt ner??hahahaha

MaiRa QuEeN said...

@Pembawa_Wacanaok2...terjah..

MaiRa QuEeN said...

@sweet stalkertq...

waN Mohd Salim said...

asl ni ... huhuhuhuhu macam patah hati nampak ... dussssssssssssssssss

MaiRa QuEeN said...

@waN Mohd Salimade orang xske dinde...terasa..

Nurul Afifah said...

NAK CKP PUISI TU SWEET