Masjid Kau Masjid Aku..Masjid Hijau Masjid Biru?Apakah??

Fenomena apakah ini??Masjid pon boleh dibeza-beza kah??
Aku kecewa sangat dengan fenomena ini.Perlukah membezakan masjid kau atau masjid aku??perlukah perkara ini dipersoalkan??kalau masjid biru buat ceramah agama geng masjid hijau confirm tak pergi sebab itu semua sekutu masjid biru.Kalau masjid hijau buat bacaan Yassin masjid biru punya geng tak pergi pulak??patut ker semua ini berlaku?kita ini agama laen-laen kah??ramai yang sibuk yang sibuk pertahankan orang kristian yang menghina islam tapi orang islam sendiri macam ini ke??kalaulah kita seislam bersaudara mengapa perlu wujud fenomena begini??cubalah fikirkan bagaimana nak pertahankan agama kalau umat islam berpecah belah begini.Kalau hari jumaat bersatulah semua di masjid Jamek Kampung..boleh pulak??takut tak cukup bilangan jemaah ke??tolonglah kite semua same je di sisi Allah..kalau beribadat pon nak ade pembahagian macam nie..Semua pakat tulis pasal orang kristian hina islam..aku nak tulis kenape umat islam berpecah belah macam nie..kalau kita tengok fenomena sekarang sesama islam pun mencaci maki patutkah?sedangkan islam ini menuntut agar kita semua bersatu.Pasal Masjid mana nak solat jemaah pon boleh pilih-pilih pulak..Mengapa??sedih sangat aku rasa..Masjid Biru itu majid..Masjid Hijau itu jugak masjid..Mengapa perlu berasingan pulak..Mendengar ceramah agama yang diibarat bagai Taman-taman syurga dunia perlu pilih lagi ker??dah la penat nak celoteh bab macam nie..semua cube fikirkan perkara nie..Mengapakah perlu wujud begini??


Masjid BIRU ni tak nampak macam masjid ke pada mata atau penglihatan geng masjid HIJAU?

Masjid HIJAU ni tak nampak macam masjid ke pada mata atau penglihatan geng Masjid BIRU?

Mengapakah??Apakah??Bagaimana fenomena ini boleh terjadi??aku tak tahu nak jawab pe...ape komen korang??pandangan or pendapat korang..

Renung-renungkan dan selamat beramal..
wasalam..

9 comments:

rara pinkmafia said...

kat umah rara pon ada mcm ni.satu ijau 1 biru.sepatutnya mmg tak boleh.haih`

k.h.a.l.i.l.a said...

macam ni lah jadinye kalau terlalu taksub berpolitik.

Salim Harmanain said...

haish..macam tu la kalo dah over sangat..

MaiRa QuEeN said...

@rara pinkmafiapelik tol..

MaiRa QuEeN said...

@k.h.a.l.i.l.aover tol..huhu

MaiRa QuEeN said...

@Salim Harmanainbtul2..

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

xminat ngan politik... makin berpecah blah orang melayu islam :(

cucu umie said...

aduyai..zaman dah berubah mcm gini lh jadinya..duniawi diutamakn..

msredcheesecake said...

cik maira,
kat tempat msred ade masjid ppas ade masjid umno.malu je org tua perangai gitu.x kesah la ape fahaman politik diorg, bila sembahyang tak yah la beza2 masjid pulak...kan?