Resepi dan ramuan hebat COCA COLA!!Perhatian!!

Slam semua..saja nk share dgan korang tentang info penting nie..
bagi yg beragama islam amik perhatian tentang perkara ni..
ramuan COCA COLA bukan untuk kita...sebelum nie kita xtahu..
jd kalau dh tahu nie hope amik perhatian..

*klik untuk besarkan gambar..

Sumber info nie..


Buat pengetahuan semua sebuah kilang Coca Cola akan bernilai 1 juta akan beroperasi tahun depan
di NIlai,Negeri Sembilan.

*boleh rujuk article nie 

Bukankah dgan pembinaan kilang ni akan meningkatkan lagi penjualan minuman ini??Oleh itu kita semua perlu amik perhatian dgan apa saja yg akan masuk dlam tubuh badan kita.Setiap yang masuk dlam tubuh kita akan sebati dalam diri dan menjadi darah daging kita..mahukah kita dipersoalkan mengenai dari mana sumber makanan dan minuman kita di akhirat nanti.Yang haram tetap haram..Sama lah kalau korang penah dengar cerita bagaimana seorang yang baru masuk islam turut mengislamkan babi peliharaannya untuk dijadikan santapannya.Tapi hukum memakan babi yang telah diislamkan itu tetap haram.Sama lah seperti meminum arak walaupon hanya setitik yang menjengah dalam tubuh kita arak itu tetap haram.

Hadis Ibnu Umar r.a katanya: Rasulullah s.a.w bersabda:

Setiap minuman yang memabukkan adalah arak dan setiap yang memabukkan adalah haram. Sesiapa yang meminum arak di dunia lalu meninggal dunia dalam keadaan dia masih tetap meminumnya dan tidak bertaubat, maka dia tidak akan dapat meminumnya di Akhirat kelak (di Syurga)." (Nombor Hadis Dalam Kitab Sahih Muslim

Nabi Muhammad s.a.w bersabda:
"Apa yang memabukkan dalam jumlah yang banyak, adalah diharamkan walau dalam jumlah yang sedikit." (Kitab Sunan Ibnu Majah Jilid 3, Kitab memabukkan , Bab 30, hadis No. 3392)
Allah memurkai hambanya yang melibatkan diri dgan arak..tidak kira la apa saja keadaan yg melibatkan arak..seperti meminum..menuang arak..menjual arak..dan laen2..

Sepuluh orang yang dikutuk Allah mengenai arak :-
  1. Pembuatnya,
  2. pengedarnya,
  3. peminumnya,
  4. pembawanya,
  5. pengirimnya,
  6. penuangnya,
  7. penjualnya,
  8. pemakan wang hasilnya,
  9. pembayarnya
  10. dan juga pemesannya.” (Hadis Riwayat Imam Tarmizi)

Ni info just sharing untuk semua ingatlah makan lah dari sumber yang halal.makanlah daripada makanan dan minuman yang halal dan baik..moga dijadikan renungan bersama buat kita semua..

4 ulasan:

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine berkata...

sekarang ni memang.. terlampau banyak bahan makanan dan minuman yang diragui kandungan nye.. kita hanya mampu yakin dan pasti apa yang masuk dalam badan kita ni kan :(

Maira Quee berkata...

@Taufiq Arifin a.k.a. Topimaginebtul 2 top...bynyak sgat yg buat kita ragu2..

Unknown berkata...

takut nak minum air omputih ni...

Maira Quee berkata...

@Azlan The Type Writerjgan la mnum..