Siapa Aku Hari Ini

Kebelakangan ni hati ni mula terdetik..mungkin apa yang menimpa diriku hari  ini mungkin takdir dari Allah.Aq ceria aq gembira dan aq harap semuanya dpat tutup duka yang ada dekat hati aq nie..aq gembira sgat dapat lalui hari-hari yang indah.Aq redha dgan segalanya..moga aq terus tabah untuk harungi segala keperitan yang aq rasa....





Khilafku

Senja itu datang lagi
aku terus memandang sepi
warnanya menggamit kalbuku
kuintai sang mentari di sebalik gunung itu
mengalir air melimpah dari kolam mata yang berkaca
terkenang aku akan masa lalu
masa khilafku
andai aku punya peluang kembali seperti dulu
tapi..aku tak punya peluang itu.
hanya doa taubat yang mampu kuutus 
buat penebus khilaf dustaku
yang tak mungkin tertebus dengan penyesalan hari ini..
aku redha tuhan dengan ketentuanmu
dugaan yang kau berikan buatku kini
buat aku lemah longlai tak berdaya
namun aku syukuri segalanya
kerana itu jua nikmatmu buatku menebus dosa lalu
ampunkan aku...ampunkan semua khilafku..
aku manusia  lemah..
kau berikanlah ku kekuatan 
buat menghadapi segala nikmat musibahmu buatku
kerana aku tau semuanya ketentuanmu.
aku mohon kau kebalkan atmaku
buat menepis duri sembilu yang menikamnya.
hanya satu kupinta
keredhaanmu ya Tuhan
buat peneman sisa nyawaku

Mawar pena..


Aq tak mampu nk ceritakan semuanya..mungkin akan mengalir lagi air mata ni...hanya puisi yang ku santapkan buat semua..Andai ada slah silap aq dgan korang semua..maafkan aq ye...aq pon dh maafkan korang semua...Tq ye pada sudi berteman dan berkawan dgan aq...

15 comments:

CutieIntan said...

kekadang kita lalai ada orang mungkin terluka dengan sikap dan cara kita...sebab tu digalakkan kita bersalaman dan bermaaf-maafan untuk menggugurkan dosa sesama kita

forever love said...

takpe maira.. atq pun nak mintak maaf if ada buat salah dengan maira...

kadangkala kita rasa down.. masa tue.. kita perlu muhasabah diri...

fatien ! said...

wow, puitisnya. fatin di sini ingin meminta maaf jika ada tersalah silap :)

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

sis pun mau mintak maaf kalau2 ade terslh bicara ke atau ape2 kat maira.. =)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

sume nak minta maaf... cam ni saya pon nak minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki.. pecah kaca pecah gelas, sudah baca harap balas... raya datang la umah yerk :)

said...

post yg hebat,,,,hehehe

diana said...

semua orang ada buat silap..
cuma terserah pada diri sendiri sama ada nak berubah atau tidak..

************

kenapa kamu punye iklan dok kat bawh..
sebaiknye iklan nuffnang kat sidebar tu letak kat atas sekali..:)

ainol akasyah said...

luahkan saja apa yang terpendam dihati agar segala duka berakhir

JOM SERTAI CONTEST HARI GURU

MaiRa QuEeN said...

@CutieIntansebab 2 la nk mnx maaf...huhu

MaiRa QuEeN said...

@forever lovesame2 la sis..huhu

MaiRa QuEeN said...

@fatien !dimaafkan..

MaiRa QuEeN said...

@Taufiq Arifin a.k.a. Topimagineye la top..nnt maira g la..

MaiRa QuEeN said...

@Tq..

MaiRa QuEeN said...

@dianabtul 2..

yang nuff 2 dulu kat atas..de orang swuh letak bawah..

MaiRa QuEeN said...

@ainol akasyahsbab hai nie sakit sgat..