Tips Menulis Entry Untuk Tarik Readers

Salam semua..selalu kan kite mengalami masalah..buat entry takde yang nak bace..kali ni nak bagi tips kat korang..Cube la..nie semua berdasarkan sedikit pengalaman dalam dunia blogging nie..hope dapat membantu korang..


Tips dari Cik Penceloteh yang perasan Comel:

  1. Entry mestilah mempunyai tajuk yang gempak..Lumrah hidup manusia yang sukekan kontroversi..
  2. Entry jangan terlalu panjang sampai berperenggan bebanyak buat rimas je..
  3. Cara penulisan mesti ade komunikasi dengan readers
  4. Jangan buat entry SYOK SENDIRI.
  5. Jangan menggunakan terlalu banyak singkatan sampai maksud jadi laen(pengaman sendiri)
  6. Guna perkataan penuh untuk tingkatkan seo..
  7. Mulakan penulisan dengan kata aluan seperti salam dan sebagainya..
  8. Elakkan memaki hamun dan menggunakan perkataan kesat didalam entry
  9. Tulisan mestilah jelas dan tidak diboldkan dan juga tak payah susah2 nak kerut or senget tulisan tu..
  10. Gunakan background yang cerah di bahagian entry

Done!10 je secara ringkas..hope dapat bantu korang...pape sila tanye di ruangan komen ye...sudi je nak tolong korang semua..kite same2 la beljar ye..
wasalam...

5 comments:

MARIA said...

Betul tu tapi kekadang tu ikut suka je...Yang pasti taknak le panjang berjela...Sendiri baca pun tak larat..he..he..

cucu umie said...

thnkx bg tips kak..btw, ayie xsuka pnjng sgt tulis..biase2 shje..hehe

emeera asnary said...

kdang kene bold kn jugak.. coz reader mlas mmbce kn? hehe ;p

Adam Roslan said...

Tak masuk jugak cemane.

Are Kam Eq Bayl said...

Blog kalau hebat tp kosong.. apa on tarak serupa takdak apa jugak.. apa guna follower beribu kalau entri kosong.. *gosip ?
*hiburan duniawi