Blogger Gelabah Anon Mengganas lagi!!


Salam semua readers dan followers blog nie..kali nie aku bukan lagi dalam Edisi Panas Hati.Kali nie kite semua bersama Anonymous atau dengan hormatnya digelar saudara Anon. Dulu masa sebulan due aku dalam dunia blogging nie anon dah mengganas dan aku pon pernah menulis entry mengenai anon seperti TIP MENGATASI ANON dan ANON SAYANG AKU. So boleh la korang jenguk2 kat situ kalau berminat nak tahu.

Anon nie jugak pengunjung blog kite dan juga merupakan pengunjung utama blog aku nie. Seperti semua tahu blog aku nie baru saje dibuka semula setelah lame aku menyepi. Aku terharu dengan anon nie, mase blog aku takde pengunjung anon nie setia datang blog aku. Bagi aku korang tak perlulah gelabah apabila anon menyerang blog korang sebab anon nie jujur sangat. Kalau blog korang teruk die akan komen dengan kutuk blog korang dan dari situ korang boleh buat perubahan kearah yang lebih baek. Aku banyak belajar dari anon kerana masa mula-mula blogging dulu blog aku nie cantik sangat orang kata dan aku pulak melayang dengan pujian orang. Anon la yang menyedarkan aku bila aku mendapat kutukan yang bertalu-talu di shoutbox aku  yang blog aku nie berat sangat dan sakit mata dengan widget berkelip-kelip.

Kutukan dari anon tu la buat aku belajar yang blog kita perlulah ringan dan mesra pembaca. So,aku pon mula belajar pelbagai perkara mengenai loading blog, berat dan laen-laen. Kadang-kadang blogger yang rapat dengan kita tu tak menegur kita sebab takut menyakitkan hati kita dan sebab nie jugak aku pernah mengadakan segmen review blog. Dalam segmen nie aku menyuruh blogger2 memberi pandangan tentang blog aku sama ada baek dan buruk. Dari situ aku belajar banyak perkara dan juga belajar dari yang lebih berpengalaman.

Sebenarnya banyak kebaikan yang korang semua boleh dapat dari anon nie. Antara kebaikannya ialah anon nie membantu meningkatkan traffic blog orang. Kalau anon nie komen entry korang, bukankah itu suatu yang baek ade jugak orang yang sudi komen daripada entry korang langsung tak berkomen. Kalau korang tengok blog yang baru-baru nie jarang la dapat komen dari readers,diorang datang pon jenguk je. Aku tau memang banyak faktor laen yang menyebabkan blog korang tak berkomen maybe sebab entry korang kurang menarik ataupon sebenarnya tajuk entry korang kurang menarik perhatian pembaca. So, kena la banyak belajar untuk meningkatkan penulisan korang. Aku pon same jugak masih kurang berpengalaman dan masih mencari-cari untuk berceloteh dengan baek dalam blog aku nie.

         Kalau anon datang blog korang buat macam biasa sudahlah. Bagi aku tak perlulah korang emosional sangat biarkan je ape anon nak kata kat korang. Buat tak tahu dan korang buat mcam takde pape je…lagi korang marah dan melenting lagi la anon2 tu suka kacau korang. Buat penat je korang marah-marah..anon tu buat lagi pe yang korang tak suke tu atau yang paling mudah korang setting blog korang buang anon lagi senang. Kalau tak pandai tanya pada yang pakar je..bukan ke tu lebih baek dari korang emosi sana sini.So,aku cadangkan kat korang cool je..hehehehe..
Huh…dah la nanti sikit-sikit celoteh pasal anon nie..boring daa..huhuhu…so enjoy blogging ye..jangan serabut2 dengan anon ye..wasalam

7 ulasan:

Unknown berkata...

anon yang prnah msuk blog kte xla kutuk or ape..komen cam bese jeh=)
Alhamdulillah la setakat ni..mybe sbb sy bkn org femes..heee

ainaa berkata...

suke entry nieh :)

Maira Quee berkata...

finaz...xpe..femes xpenting la...blogging dengan hati bukan sebab nk femes..

Maira Quee berkata...

tq aina..

Maira Quee berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
K berkata...

sabor jela, haha XD

Maira Quee berkata...

sergan kero9o:tau xpe..pe leh wat..