Ape korang buat keje tak senonoh nie??Tak malu ke??


Ape diorang buat nie hah??tgok la sendiri..ape tu??huhuhu..

Assalamualaikum semua..setelah aku menyepi seketika,aku kini kembali berceloteh kat blog aku..aku ingin meneruskan celoteh kali ini dengan sambungan Celoteh Cinta dalam entry aku yang sebelum nie..Cinta nie susah kan nak diungkap?? 

Ya Allah,Aku Jatuh Cinta!
 Kalau korang jatuh cinta korang cakap macam nie ke??ke korang terjerit kat kengkawan korang??Kadang-kadang hubungan cinta atau lebih terkenal dengan "Couple" nie merugikan...kadang-kadang buang mase je..pastu bile bergaduh pastu putus..Facebook la jadi mangse korang maki hamun sane-sini..bagus  ke macam tu??ape pon yang jadi kene redha la..sebab semuanya Allah yang tentukan..Kadang-kadang manusia alpa dan lalai..punye la sungguh-sungguh kononnye nak jage hubungan korang tapi pernah korang buat sesuatu nie??ape korang tahu??

Berdoa kepada Allah mohon jodoh dan hubungan korang kekal...
Pernah tak korang buat macam tu??kalau yang pernah tu syukur sebab Allah buke hati dan jiwa kite semua untuk sentiase ingat padanye..Tapi ape yang korang buat bile korang bercinta??sini aku nak jawab....


  • Berpegangan tangan bile berjalan
  • Bercium tanpa rase malu
  • Mengaku suami isteri dan menghalalkan semua yang haram pada hakikatnya
  • Hasilkan zuriat yang terlarang..
  • Tinggal serumah dengan pakwe/makwe korang
  • dan bla...bala...(menyampah nak tulis..)

Betul tak macam nie??kalau tak betul tak pe la..kalau betul taubat la..buat kaum hawa atau perempuan ingatlah mahkota kite satu je..DARA tu senipis kulit bawang je..tapi maruah yang tidak ternilai hargany..korang pikir la sendiri ape yang patut korang buat?? ibu..ayah..mak..abah..papa..mama..korang jage korang sampai belasan dan puluhan tahun tapi korang serahkan mahkota korang tak sampai 10 minit pon dah hilang!!korang sedar tak??
Aku bukan baek mane pon tapi aku nak ingatkan je..selalulah berdoa pada Allah..Kalau DaRa jadi taruhan untuk si die terus sayangkan korang, tinggalkan laki tak gune tu!!

Seorang ADAM yang soleh akan menjaga maruah HAWA yang dicintainya jika HAWA itu sememangnya die pohon untuk melengkapi tulang rusuknya yang tidak sempurna itu..
Ape yang patut korang buat jika korang sedang dilamun cinta??

  • Berdoa supaya dipanjangkan jodoh bersamany
  • Mohon Allah tabahkan hati jika si die bukan jodoh korang
  • Elakkan perkara yang dilarang
  • berdoa..
  • berdoa..
  • dan terus berdoa oga hubungan terpelihara..

Aku tahu mesti korang akan cakap macam nie..jodoh Allah yang tentukan..Memang jodoh dan ajal maut Allah yang tentukan tapi ingatlah yang Allah sentiase menyuruh hambanya agar berusaha untuk memilki segala yang dinginkan dan disuruh memohon padanya. So,kite semua kene selalu berdoa kalau korang betul-betul inginkan pakwe/makwe korang yang jadi pelengkap hidup korang bile sampai masenye nanti..

Ya Allah, Aku memohon kepadamu kau tetapkanlah hati kami supaya sentiasa bersama dan kau jauhkanlah kami dari godaan nafsu yang jahanam itu. Aku memohon kekalkan hubungan kami dan kau berilah aku pertunjuk jika dia bukan untukku,kau kuatkanlah hatiku menerima ketentuanmu. Ya Allah aku sangat mencintai__________..Moga hatiku untuknya dan hatinya untukku kerana kami bercinta hanya keranamu Ya Allah..
 Bacelah doa kat atas tu..yang tempat kosaong tu isikan name orang tersayang ye..moga kite semua sentiasa diredhainya.Aku harap  entry nie bermanfaat untuk semua..korang buatlah ayat korang sendiri dan korang sebutkanlah name orang yang korang cinta sangat tu..huhu...

BERCINTALAH HANYA KERANA ALLAH
 setakat nie je celoteh cinta aku...moga Allah pelihara kite semua..wasalam..

14 comments:

Nyamuk Terbang said...

aku tkt utk syg org
aku pnh derita sbb sygkn org

MaiRa QuEeN said...

nyamuk terbang:syang kerana Allah...kuat dan tabahlah...

Naz said...

banyak betul dugaan zaman sekarang kan Y-Y

MaiRa QuEeN said...

naz:btul tu...

Fad said...

budak2 zaman skrg mmg gitu la...satu sbb salah mereka sndiri..sbb lain kdg2 ada mak ayah yg xkesah anak balik jauh mlm n pegi mana...hmm..follow sini

MaiRa QuEeN said...

fad:tu la psal..didikan agama la yg paling penting..

kunci locker said...

apa kaitan gambar ats tu ng entri ni???hahahaha... :P

aku pun takut nk sayang org...nnt kne tipu lg...sadis...

kamarudin2u said...

10 thn couple putus gak
so xde gerenti jodoh leh kekal sampai mati

MaiRa QuEeN said...

kunci:aku pon xtau la..hehehe

MaiRa QuEeN said...

kamarudin:setuju sangat...

Miss Purple Ungu said...

memang muka x tau malu kot diorang ni huhuhu :(

MaiRa QuEeN said...

mis purple:tah la..

Ku Azhar said...

aiyookk!! jom sula sorg2!!! :D

Fitrihadi said...

perghh gambar kontroversi tu...hehe

cinta yang sebenar adalah cinta selepas perkahwinan. Sebelum kahwin tu cukuplah sekadar ambil tahu apa yang perlu saja tentang pasangan. tak gitu? :)