Kisah Kemaluan Seorang Gadis!!

Assalamualaikum semua..tengs sudi singgah sini dan untuk entry nie aku nak celoteh mengenai 'Kemaluan'...kemaluan seorang perempuan...Ohhh NO!!stop thinking by negative site ok??aku nak celoteh menganai 'kemaluan' yang membawa maksud MALU dan bukan kemaluan yang lelain...jangan korang pikir biru-biru pulak..tak baek tau..ehhehehe..


Actually celoteh kali nie aku nak celoteh yang aku malu sesangat dekat someone nie..Dah lame kami tak jumpe dan rasenye dah 8 tahun sejak kali terakhir jumpe dulu..lame kan??aku tak tahu macam mane die boleh tetibe add aku kat FB..huhu..aku hampir-hampir tak kenal die..bile teringat dulu aku pernah kot keluar jalan-jalan dengan die. Die bukanlah kawan sekolah ke ape ke tapi just kenalan aku la dan aku ingat lagi dulu aku punye la serabai tak tahu la nak cakap serabai..serabut dan sangatlah comot dan aku jadi malu pulak dengan die..kenape malu ek??hehehe..sekarang aku dah laen walaupon tak cantik menawan tapi comel tu ade kan??ehhehe...aku perasan comel ek??biarlah..xde sape puji aku puji diri sekali sekala...tu je la aku nak tulis pasal aku..

Aku nak celoteh sikit pasal malu nie sebagai kesinambungan entry aku nie..aku tengok orang sekarang macam dah tak tahu ape itu 'kemaluan=malu' tapi hanya tahu 'kemaluan=kemaluan'..korang setuju tak..masalah sosial berlonggok-longgok!!hamek kau!!budak sekolah dengan cara budak sekolah..budak tak sekolah dengan cara budak tak sekolah..pelajar universiti dengan ccara pelajar universiti..pelajar kolej lagi..pelajar ape lagi??samseng dengan cara samseng..makin lame makin teruk aku tengok negara kita nie..dengan politiknya dan dengan rakyatnya yang tak nak bersatu..haish!!pening kalau nak amik tau semua perkara..beginilah kita di akhir zaman..

MALU ITU SEBAHGIAN DARIPADA IMAN
 Aku tengok keadaan sekarang ini..hari-hari cerita buang bayi..aku sedih betul..yang nak anak tak dapat-dapat tapi kalau dengan cara kotor yang tak sepatutnya senang dapat anak..sedangkan ikatan perkahwinan yang suci perlukan hadiah permata hati untuk mereka tapi ini salah satu kekuasaan Allah mesti ada hikmah di sebalik yang terjadi. Buat perempuan..dan juga diri aku..same-same la kite sentiasa ingat yang harga diri dan maruah kite patut kite pelihara dengan sebaeknya..kalau inginkan seseorang yang terbaek kita perlu jadi yang terbaek. Kesian Mak ayah kite perempuan...mak ayah kite yang tanggung dose kite tau..

Dosa perempuan yang belum berkahwin ditanggung oleh ibu bapanya dan dosa perempuan yang dah berkahwin ditanggung oleh suaminya
Kesian mak ayah kite..susah payah diorang jaga kite dari kecik tapi senang-senang je kau bagi jantan yang tak guna rampas mahkota diri yang sepatutnya dijaga dengan sebaeknya..Bayangkan dari kecik sampai besar tu berapa tahun mak ayah kite jage tapi dalam bape minit je dah boleh musnah..Murah sangat ke mahkota diri tu?

Wahai lelaki usahlah pujuk rayu kami dengan kata-kata manis yang hanya meniti dibibir sungguhnya kami perempuan sangat sensitif dan lemah dengan pujuk rayu. Lindungilah kami kerana kami dijadikan dari tulang rusuk adam kerana kami perlu dilindungi dan disayangi..Moga kita sentiasa dirahmati..
Semoga kite saling mengingati satu sama laen..diharap entry nie tidak menyinggung mane-mane hati ye..aku just nak share pendapat aku je....wasalam..

25 ulasan:

yen(toka ziizokukuto) berkata...

singgah sini,,,perghh,,entry bermanfaat :) thankz

Maira Quee berkata...

yen(toka ziizokukuto):teng...same2 la kongsi..

aslann berkata...

haha len kali tulis ke-malu-an. :P

Maira Quee berkata...

aslann:bm tak betul nnt...

beyey dot com berkata...

nice info... regard

kpah k-poh Sharifahnor berkata...

sebelah tajuk entry tu kena tulis..(bukan 18SX) heeee

allnone berkata...

wah bahaya nih judulnya..
hehehe...

kim heeruul berkata...

malu itu pelindung nafsu

Maira Quee berkata...

kpah kpoh:xhot la nnt..

Maira Quee berkata...

beyey dot com:tq

Maira Quee berkata...

allnone:ahhahaha

Maira Quee berkata...

kim heerul:setuju tu..

Maira Quee berkata...

kim heerul:setuju tu..

fae jamal berkata...

nice info! :D

Unknown berkata...

huh ingat ka kemaluan apa tdi

Unknown berkata...

saya seorang pemalu

♥ Nana BamBam ♥ berkata...

huhu tajuk gempak jer..

Ana Farhana berkata...

huhhh ><

Maira Quee berkata...

fae jamal :tq

Maira Quee berkata...

khairul:tu la jgan biru2..

Maira Quee berkata...

Ahmad Haziq Azlan:bgus

Maira Quee berkata...

Ahmad Haziq Azlan:bgus

Maira Quee berkata...

~Nana 귀여운~:of coz..

Maira Quee berkata...

Ana Farhana :mmmm

Unknown berkata...

Negara kita pd hri ini menunggu masa je utk hncr. Kita bleh tgk perangai anak muda pd hri ini mcm mana. Mgkn kita bleh ambik inisiatif utk menasihati mengikut kemampuan masing.