Ya Allah Beri Aku Kekuatan dan Ketabahan..Amin..


p

Hai semua..ape khabar?sihat tak kawan-kawan aku yang hensem dan jelita? Thank korang sudi jenguk-jenguk teratak usang aku nie. Actually, aku just nak luahkan perasaan je..Kadang-kadang aku rase lemah sangat dan teman aku dah tentu butir-butir jernih yang melimpah dari kolam mata aku nie. Dugaan demi dugaan..masalah demi masalah buat aku lemah tapi aku sedar sebenarnya semua nie yang ajar aku erti kemanisan dalam hidup. Aku selalu ingat kata-kata nie.."walaupon kite rase kite susah lagi ramai yang lagi susah". Aku bersyukur aku dah untung sangat-sangat da sebab Allah bagi aku dugaan nak bagi aku kuat dan tabah.


Dah la..tak nak pon sedih-sedih..heppy ok semua orang..senyum lebar-lebar tapi bagi simetri tau..hahaha..(^____^)[simetri]....ingat tau setiap ape yang jadi dalam hidup kita adalah ujian Allah. Tak kira lah ujian tu dalam bentuk kesenangan atau musibah tapi ape pon yang penting ape kawan-kawan?tahu tak? yang penting BERSYUKUR...

Aku beryukur juga aku kenal dengan someone nie..this person is very nice to me..kalau aku ade masalah memang aku akan cari die je sebab die seorang pendengar yang sangat baek untuk aku. Aku memang ade ramai kawan..tapi kadang aku sukar nak cari dan nak percaya yang betul-betul kawan dan sahabat buat aku. Tapi..buat kawan-kawan aku, dan orang yang anggap aku kawan aku sayang korang cuma keadaan yang mungkin buat kite semua dah tak serasi. Maafkan aku andai aku bukan kawan terbaek buat korang ye. Back to the main topic sentence, someone nie la tempat aku luah perasaan..tempat aku gelak..tempat aku menangis..tempat aku cerita(sebab aku memang sangat banyak cakap sampai tertidur die dengar..hahahaha..(^___^)..) tapi die selalu pesan, "Allah ade..relax la okey...chill n cool je...jangan serabut sangat dan make it simple..insyaallah all thing will be nice for you.." Terima kasih Allah kenalkan aku dengan die..banyak pesanan die buat aku..kalau orang pesan dan nasihat tu ingatlah wahai Siti Umairah bt Fazli aka Mairaqueen.


So,moral of this entry... walau ape pon jadi dalam hidup kite, kite perlu lalui dengan tabah dan sabar.  Perkara yang paling penting jangan tinggal solat sebab orang yang tak bersolat hina dari air kencing anjing!!(nak tau klik la..)eee...takutnye..rendahnye darjat orang yang tak bersolat. Solatlah dan berdoa..mohon kekuatan hanya dari yang selayaknya. Lagi satu kalau nak bercinta pon..lakukan hanya kerana Allah..hehehe..saje nak pesan..huhu..

Lastly, maaf andai ade yang terusik dengan entry nie..yang baek tu nak ikut-ikut la..sebab aku pon bukan bagus sangat..mesti korang cakap aku poyo kan?lantaklah..nie blog aku..ape aku kisah..ahhahaha..Aku update nie pon sebab aku baru selesai menghadapi minggu yang sangat memenatkan..6 TEST 2 KUIZ aku dah settle..huhu..alhamdulillah...sampai sini je celoteh beta arini nie..nanti ade waktu dan panjang umur beta update lagi ye semua..keep smiling and heppy..(^____^)..wasalam..

16 ulasan:

Just Mini Love berkata...

jgn sedih2 ye sis.. kuat kn smgt.. ;)

Maira Quee berkata...

@ieyza afieynatq..insyaallah..

Unknown berkata...

apapun yang berlaku, tabahlah..berusaha dan terus berusaha..dugaan inilah yang suatu hari nanti yang akan membuatkan kita lebih kuat :)

♥ aiNa yaZiD ♥ berkata...

kuat kan semangat.. tempuhi dugaan dgn sabar. =) usaha dan teruskn perjuangan.~!

نورعيم berkata...

insyaAllah mohon padaNya agar tabahkan hati utk teruskan perjalanan ini :)

Asyiqin Haulisah berkata...

tabah, setiap apa pasti ada jalannya. *cari dan terusan mencari.

Unknown berkata...

semua masalah ada jawapan:)
cuma kita jer xtau mn nk cari jawapan itu..
kalu sabar ada ler jawapan
kalu mengeluh xdek ler jawapan:)

Unknown berkata...

xpe2...kalau ase sedih cuba dendangkan diri dengan alunan ayat suci al quran..insyaAllah hilang sedih tu :D

wanie_mn berkata...

Allah uji kita ada sebab. hikmah akan menyusul jgk nanti. la tahzan. be strong ya! :P

LaLa mhdnor berkata...

jangan sedih2 :)
keep smiling even u cant, hehehe

Maira Quee berkata...

@Diana Azisyup..maira akan usaha dan usaha

Maira Quee berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Maira Quee berkata...

@Asyiqin Haulisahyup..maira akan cari..

Maira Quee berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Maira Quee berkata...

@wanie_mnyup..maira percaya tu..

Maira Quee berkata...

@LaLa mhdnoryup..i will..(^__^)