Manusia Ini Syaitan Bertopengkan Ustaz!!(

Assalamualaikum semua...hari nie aku nak celoteh sopan-sopan sikit ye..takmo hentam-hentam orang..ehhehe...Manusia mane nie syaitan yang bertopengkan ustaz??dunia akhir zaman beginilah. Di dunia akhir zaman ade golongan manusia yang menggunakan agama untuk menutup segala aib mereka dan untuk menjaga kepentingan diri semata-mata. Golongan ini juga menggunakan agama supaya mereka kelihatan hebat dan seolah-seolah maksum padahal maksum itu bukan diberikan kepada manusia.
sumber:http://kepalabergetar.blogspot.com

Drama Tahajjud cinta nie sangat hebat pada mata aku dan pelakon-pelakonnya sangat pandai menghayati watak mereka..walaupon tanpa dialog penyampaiannya sangat beremosi dan korang tau aku ikuti cerita nie semua episod selama 13 episod. Memang sangat beremosi sampai aku rasa nak bunuh je ustaz tu sebab zalim sangat. Lakonan Eman Manan sangat berkesan dan semua barisan pelakon sangat bagus lakonan mereka. tapi disebalik drama hebat nie aku sangat kagum dengan Eirma Fatima tonggak drama nie..

Sape Eirma Fatima??jom aku celoteh sikit latar belakang die..

Eirma Fatima
Fatimah Rahmad dilahirkan pada 14 Mac 1968, lebih dikenali dengan nama komersial Eirma Fatima dan kakak kepada Umie Aida dan Betty Rahmad. Beliau mula berkecimpung di dalam industry ini bermula sebagai pekerja konti. Memulakan langkah sebagai pelakon didalam filem Hantu Siang di bawah arahan A.R Badul. Memenangi Pelakon Pembantu Filem Terbaik di dalam filem Hati Bukan Kristal.
Banyak kejayaan beliau di dalam bidang pengarahan, antara yang terbaru ialah Tersasar Di Jalanmu yang telah memenangi beberapa anugerah di Anugerah Skrin 2009.Kini beliau aktif di dalam bidang pengarahan teater dan antara yang paling mendapat sambutan hebat ialah Natrah.


ni aku pinjam dari Pilih Kasih 2...hehehhee..

ni aku cari kat google blog maybe dr blog somebody tapi kecik sangat aku tak nampak.

Pasa pendapat aku wujud kehidupan begini walaupon pada mulanya drama ini telah dipertikaikan kerana tidak logik masih ada manusia yang hidup dengan cara begini. Aku sedih sampai mengalir air mata aku nie(nangis betul tau) sebab aku tacing giler tengok perempuan kena pukul. Watak Seri wanita yang malang tu buat aku rasa simpati tapi watak nie menggambarkan ketaatan seorang anak terhadap bapanya. Watak Citra buat aku kagum  wanita yang sangat hebat mempertahankan hak wanita.Walaupon orang yang teraniaya itu besar pahalanya tapi jangan biar diri kita ditindas macam tu.
Kezaliman itu adalah syurga buat orang yang teraniaya dan neraka bagi yang melakukan penganiayaan itu.
Begitulah roda kehidupan jika tiada kejahatan dan hanya kebaikan mestilah dunia nie tiada warna..betul tak??korang bayangkan kalau takde orang jahat takdelah polis..kalau takde lelaki jahat takde la lelaki yang baek..kalau takde perempuan yang jahat..takde la perempuan yang baek..malah korang terpikir tak istilah dan perkatan JAHAT dan BAIK wujud ke jika kehidupan kite hanya senada dan warna..Mesti kehidupan nie jadi suram sebab takde warna-warnanya..
 Jodoh...tak perlu mencari...teman secantik Balqis...andai diri tak sehebat Sulaiman.....mengapa mengarapkan teman.....setampan Yusuf...andai diri tak setulus Zulaikha....tak perlu mengharapkan teman seteguh Ibrahim...andai diri tak sekuat Siti Hajar....dan mengapa didambakan teman hidup bak Siti Khatijah...kalau diri tak sesempurna Rasulullah S.A.W.......

Kalau ingin jodoh yang baek kite yang perlu berubah jadi yang terbaek supaya Allah kirimkan jodoh yang terbak untuk kite. Ape yang penting kite perlu sentiasa berdoa dan solat istikharah bukan tunggu nak kawen baru buat yang mane yang dah matang dah boleh fikir mase depan perlu buat. Kalau jadi sebaliknya itu ujian dari Allah...hanya Dia yang mengetahui hikmah di sebaliknya..harap celoteh aku beri manfaat kat korang semua..wasalam..

46 ulasan:

✿ Cik Nisa ✿ berkata...

x sngke kan ustaz tu mcm tu . name jer ustaz . tapi perangai err ntah ler .

Maira Quee berkata...

✿ Cik Nisa ✿:tu la psal..hdup bertuhankan nafsu..

Tanpa Nama berkata...

baru semalam first time tengok,patutlah mak follow cerita ini best gila.

Maira Quee berkata...

miratun madihah:tgok la kt tonton..ehhe

Ahmad Uzair berkata...

ustaz tu kena tangkap basah haha

amranaiman berkata...

abetul ke cite ni dh habis? :P

Mish Eyryn berkata...

haih, kejap je rasenye citer nie..
tengokk penoh emosi ! haha :)

Unknown berkata...

kite yang baru tgk episod akhir2 ni pun geram gile kat ustaz tu.. haisshhh~

kim heeruul berkata...

memandang kan gua seorang pekerja..malang nya gua tak sempat nk bukak tb..

Srikandi Cinta berkata...

Para pelakon cerita ni mmg dpt membawa watak masing2 dgn baik, sampaikan kte yg tengok ni pun kdg2 geram dan takut dibuatnya.. hehe

tapi, tak dpt tgk smue episod sbb kt hostel, hee =)

Cik Purple berkata...

hahaha..dah abis dah..:D cp tak ikut sgt drama nih.. tp member2 lelaki cp lak yg fanatik giler ngan drama nih.. pelik..=='

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine berkata...

aku xpernah lagi nengok cerita ni sebab aku jarang nengok tv.. dngar pon dari member2 jerk :)

Maira Quee berkata...

Ahmad Uzair :betul2...tak kering2 gusi gelak suke..

Maira Quee berkata...

amranaiman:dah abis.

Maira Quee berkata...

eyryn :best tu kalu pnjang2...mau pecah tv..ahahha

Maira Quee berkata...

Cik Nurul :kne tgok dr mule..rugi..

Maira Quee berkata...

kim heeruul:tonton kan ade..

Maira Quee berkata...

Srikandi Cinta:setuju..rase geram sgat..

Maira Quee berkata...

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine:tgok kat tonton..

kunci locker berkata...

aik...dah view drama lak??lps ni dpt la ko jmpe artis ni semua sbb ko promote dorg...hahaha

Maira Quee berkata...

kunci locker:sengal!!

Nurina Izzati berkata...

final episod..

tak best sangat. btw, jom join contest

http://www.nurinaizzati.co.cc/2011/10/contest-saya-suka-nsasia-bioproduk_12.html

Maira Quee berkata...

Nurina Izzati:kalau sepat ye..

Kik0 ♥ QiLaH berkata...

tak penah tengok T_T

Hanif berkata...

cita ni memangbest...semalam habis kan episodnya

zuhanif berkata...

hehheh cita ni mmg be banyak sgt dia punya moral. sy blh guna dlm ceramah nanti. pekara mcm ni ada terjadi tau klu nak tahu. sy br jer uruskan 1 kes yg lebih kurang mcm ni. suami dah acu parang dekat leher pun masih setia dan taat.

Maira Quee berkata...

NuR 'aQiLaH :kat tonton ade

Maira Quee berkata...

hanif:betul2..

Maira Quee berkata...

zuhanif :awak peguam ke??

shahazrin berkata...

wah!!! dalam malas nak updated.. updated jugak yer... tahniah2...

FIFIEY LYCHEE MARATION berkata...

grrr-,- teringin nak tengok cerita tu!!!

mohad berkata...

sekadar citer je...

AININ SURAYA berkata...

napsuuu =.="

Pen MErah berkata...

ramai ckp cite ne best tp xtau la best cmne.muahahahaaa

zahidah seran berkata...

geram gile dgn watak eman...
dengan seri pun geram juge...
lemah sangatt..huhu...

Hello Hello berkata...

lakkkk

Bancik berkata...

terbaek..

dhiera zainudin berkata...

saya geram dengan entri yg macam tergantung tu~ jual agama untuk kepentingan diri!

Maira Quee berkata...

Shahazrin:tq ye..

Maira Quee berkata...

FIFIEY LYCHEE MARATION :dekat tonton ade..

Maira Quee berkata...

mohammad:tp bg pengajaran kat kite..

Maira Quee berkata...

Pen MErah :tgok la..bru tahu..

Maira Quee berkata...

zahidah seran :tau xpe.

Maira Quee berkata...

bloghok :mmm

Maira Quee berkata...

Bancik :tq

Maira Quee berkata...

dhiera :entri??xfham.