Andai Kau Mengerti

Salam semua...pagi nie dah dpat hadiah yang mungkin aku mahukan sebab die bagi.Pagi nie akan aku kenang sampai hayat aku yang terakhir.Terima kasih sebab dh buang saya.Awak tak perlu lagi pujuk saya kan??sebab saya pon dh takde dalam hdup awak.Awak dh block saya kat Fcebook sebab awak tak nak tgok saya lagi kan??Awak saya pon tak fham ape jadi antara kite..kalau awak sayang saya npe awak selalu tak pedulikan saya??Awak mungkin ingat semua ni hanya mainan dan saya maen2kan awak.Awak tau tak kenape saya nak selalu dekat dengan awak??sebab saya dah bertahun sendiri..awak datang sentuh hati saya yang dah lama kebal dan mati.Selama nie takde sape yang berjaya sentuh hati saya.Awak hdupkan kembali jiwa saya untuk berpuisi setelah bertahun mati jiwa tu.Saya pon suke menulis puisi dan saya ade sebuah buku yang saya tulis puisi2 saya tapi sejak jiwa saya mati saya dh tak tulis puisi lagi.Sebab awak jiwa tu hidup kembali dan saya cari semula buku tu dan menulis semula..Namun sekrang jiwa saya mati buat kali kedua dan buktinya saya nak balas puisi yang awak hadiahkan untuk saya buat kali terakhir tapi saya tak mampu..dh berkali saya cube berpuisi tapi saya tak tahu nak tulis puisi tu macam mana.Bagi saya awak terlalu hebat sebab dapat sentuh dan runtuhkan tembok kat hati saya nie walaupon kite hanya kenal dalam mase yang singkat dan mungkin saya perlu anggap semua nie sebagai mimpi supaya saya tak rsa sakit dan tak  perlu menangis lagi..Saya rase bahagia mase status kite hanya sebagai kawan sebab tu saya takut nak terima awak pada mulanya..Saya baru terima awak beberapa ketika tapi saya bukan yang terbaik untuk awak..saya suke marah-marah..saya suke merajuk..sebab ape??sebab nak perhatian awak..tahlah mungkin awak tak perasan kalau saya tak merajuk awak takkan datang pujuk saya dan kalau saya tak marah pon awak takkan hampiri saya.Itu je cara yang saya ade untuk buat awak dekat dengan saya.Mungkin memang awak suke bersendiri tu awak penah ckap dekat saya tapi kenape awak boleh balas komen orang laen??nape awak boleh bergurau dengan orang laen?Nape awak biarkan saya sorang2??awak tak jawab lagi tapi awak dh tinggalkan saya.Kalau awak nak tahu perasaan saya kat awak nie perasaan nie kuat sangat...saya dh cbe buang sejak awak dekati saya tapi saya tak mampu dan buktinye sekarang awak dh pergi tinggalkan saya..Jika saya hilangkan diri awak tercari-cari tapi bila saya ade awak tak penah tegur saya.Mungkin awak ade masalah dan saya yang tak fham..tapi pernah ke awak ajar saya supaya kenal awak..saya tak sempat kenal awak sebab awak tak penah nak berkenalan dengan saya pon..Awak tak bagi saya mase untuk kenal awak..Awak tak tahu sejak minggu lepas saya dah rse laen mungkin sebab perpisahan ni akan terjadi kan??saya dh hilang semngat bila awak tak pedulikan saya..saya menangis je sebab saya tak boleh terima awak layan saya macam tu.kawan2 saya yang sokong saya diorang pon kate saya tak perlu menangis untuk awak sebab mungkin awak tak tahu pon yang saya sayang awak sampai macam tu.Sekarng awak dah buang saya..sejak bukak lappy lepas subuh...sepi sangat jiwa saya dan saya masih mengalirkan air mata walaupon saya tak nak.Saya benci nape saya perlu sedey awak dh pergi kan??Nape perlu menangis lagi??Npe??penting ke awak dalam hidup saya??

ni puisi terakhir awak buat saya kan??
awak tau ttak awak dh ckap nk bagi puisi kat saya..say tunggu tapi saya dpat puisi perpisahan ni
terima kasih sebab masih bagi saya puisi tapi saya tak pandai nak balas puisi awak sebab saya dh tak pandai nak berpuisi lagi.Maaf ye awak sebab tak dpat balas puisi nie..




sudahlah 

mungkin aku yang harus pergi

meninggalkan kau sendiri
saat kau tertidur lelap
mungkin ini jalan terbaik

untuk aku
jugak untukmu
tak perliu kite sesali

dia yang akan menjagamu
mungkin die yang mampu teduhkanmu

aku tinggalkan hari ini
tepat tengah malam ini
agar engkau tak tahu 
aku tinggalkanmu

jangan pernah kau tanya lagi 
jangan lah biar saja berlalu
mungkin di lain waktu 
kita .. bertemu lagi 


awak tinggalkan saya mcam tu je kan??awak dh block saya dari Facebook awak..sebelum nie kawan2 de gak suruh sy block awak suruh saya lupekan awak tapi saya tak macam awak..saya tak mampu menyakiti orang yang saya sayang..saya redha terima puisi nie sebab saat puisi nie saya bace awak dah takde dalam hidup saya..maaf andai saya selalu menyakiti awak..saya pon tak tahu bila tangisan nie nak berhenti...Semoga awak sentiasa bhagia dan saya tak slahkan awak  sebab nie takdir untuk kitekan??Terima kasih Faiz sahabat yang sudi ceriakan saya dan menemani saya menangis disaat awak pergi tinggalkan saya.

Andai kau mengerti jiwa ini terlalu menyanyangimu..inginmu selalu disammpingku..indah sangat ape yang jadi antara kite walaupon sekejap saya hargai pengalaman ini...izinkan saya juga pergi dari hidup awak..kalau kite bertemu lagi nanti saya bukan yang awak pernah kenal lagi.Saya akan bina balik tembok hati saya yang awak runtuhkan tu..Saya akan buang rase cinta kat hati saya nie walaupon saya tak tahu saya mampu atau tidak..terima kasih sebab bunuh hati saya buat kali kedua...

wasalam...

8 comments:

waN Mohd Salim said...

jngan la sala faham macam ni .. huhuhu

waN Mohd Salim said...

dinda ..

I do I need Iman said...

sabarlah syg ;) kitorang ade.
what goes around let it by okeyh.
mugkin ade hikmah dan yg terbaek lagi k ;)
biarlah mase mnntukan. kuatkn smgt ;)
love u dear.

blackroses said...

ermmm..sabar

PyeLang said...

serang balik!!! botebabo!!! wahaha! :P

kunci locker said...

maaf aku sibuk beberapa arini..bru 2ari jek aku sibuk tak sempat on9..dah jd mcm2 kt ko..waktu aku tinggalkan sb sat pn mcm2 jd kt ko..hmm..maaf kwn ko ni tak de waktu ko perlukn...hmmm...sbr la maira..ko ad kitaorg kwn ko..kitaorg sentiasa berdiri teguh di belkang ko...

Ai-Sis said...

sabarlah kerana Allah sentiasa bersama dengan orang yang sabar.perlulah kita ingat bahawa Allah takkan menduga hambaNya melebihi kemampuannya.

segala apa yang terjadi ada hikmahnya dan jangan ditanya dan disoal mengapa perkara ini semua terjadi kerana Allah lebih maha mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya.

bersabarlah dan sentiasa mengingati Allah S.W.T. Allah menghilangkan apa yang bukan milik kita dan akan mengantikan sesuatu yang lebih baik dari itu.jadi bersabar dengan dugaan yang terjadi ini.

anismelon said...

sedey bace..hurmm..mcm senasib je kite nie..sbr ye..

kadang kadang kite sendiri xsdr yg kite ade wat salah..hurmmm..and kawan lg bhagia dr bercouple..