PANAS-KERAJAAN MALAYSIA AKAN HARAMKAN TUDUNG DI IPTA&IPTS TERMASUK SEKOLAH!!!

Assalamualaikum semua...celoteh aku hari ini nak menyampaikan berita yang baru saje diterima sebentar tadi..berita tergempar ini menjadi kerisauan kepada semua pelajar-pelajar sekolah rendah dan menengah terutamanya..


Berita Terkini:-
Pihak menteri juga sudah mengeluarkan notis bagi pengharaman pemakaian tudung ini di semua IPTA dan IPTS dan juga akan menghantar notis ini ke sekolah-sekolah. Pihak menteri juga telah menyenaraikan beberapa jenis tudung yang haram dipakai sewaktu berada di dalam sekolah ataupun kawasan kampus antara jenis tudung yang tidak boleh dipakai ialah:-

1)TUDUNG SAJI;
2)TUDUNG PERIUK;
3)TUDUNG TERMOS;
4)TUDUNG CAT;
dan berbagai-bagai jenis TUDUNG BOTOL yang selalu menjadi permainan murid sekolah masih di dalam pemerhatian..



Antara jenis-jenis tudung yang terdapat di Malaysia....


tudung bawal

tudung tin

tudung salji

tudung periuk

Mengapa diharamkan??hal ini disebabkan murid-murid sekolah terutamanya yang baru sahaja lepas menduduki UPSR dan PMR yang terlalu asyik maen permainan tudung tin yang kalau maennye sampai terbaring-baring..termeniarap..tertido...terduduk..tergolek-golek...terkinja-kinja dan segala TER yang berkemungkinan terjadi apabila bermain permainan ini.



Gambar di atas menunjukkan gaya ketika sedang bermain tudung tin...keadaan sangat membimbangkan terutamanya kepada pemilik-pemilik gerai dan kedai makan kerana botol-botol minuman mereka bakal kehilangan tudung. Individu yang bermain permainan ini dipercayi seolah-olah dirasuk(aku tipu jer) kerana sekali mencuba mereka pasti tidak jemu bermain permainan ini. Kadang-kala juga berlaku pergaduhan besar di kalangan mereka kerana mereka bersaing untuk memenangi permainan ini. Mereka sanggup bersusah payah untuk mendapatkan jumlah tudung tin yang banyak dan sanggup walaupon terpaksa memungutnya di tepi jalan.
*tudung tin yg dikumpul

Opss!!jangan marah ye..celoteh entry ini hanyalah gurauan semata-mata..hehehe...sebab adik aku pon baru lepas UPSR punye la sibuk maen tudung tin. Kalau maen tu sampai guling-guling dan tergolek sana sini..hehehe..ni permainan yang selalunya budak laki la suke kan??perempuan macam aku dulu jaguh batu seremban...jaguh tu..ehehhehe..

*permainan batu seremban

Bila ingat balik zaman kanak-kanak bestnye maen macam-macam..semua aku hetam..heheeh...dah la ganas bukan maen..aku maen betul dan bukan maen-maen..hehehe..sampai sini je celoteh kontroversi yg tak berape kontroversi nie...wasalam..

gambar=perhargaan pada pak cik google yg berhemah..


Likes Page mairaqueen.com

57 comments:

Nafisah Ruslan said...

hahaha..sengal giler! macam mana la nak letak yang lain tu atas kepala selain tudung bawal tu :P

apo apo entah said...

haha style

Ku Azhar said...

hehehe meh nk tlng pakaikan tudung tin atas kpla tu :)

m0sHiE~ said...

haha. aku terkena weh. tapi n3 ni mantop abis. caya la lu

kozumi_ro said...

masuk2 tdi sblum bce enty mmg rasa nk ngamok...bila dh baca entry tetibe je rasa mcm nk nangis sbb diri ini suda di permainkan...sob...sob...sedih

yen(toka ziizokukuto) said...

uwh,,,,,tak suka entry ni,,,hahaha,,,gua kna bebb,,huhu

Eika Arysha said...

hahaha...selamba kene tipu jew...
mati2 ingat btul2 kerajaan haramkan pemakaian tudung disekolah..baru nk mgamuk..nasib baik baca abis tadi...kekeke

kunci locker said...

apakah???hahaha...cis tol hampeh...wakakaka...

Pendamba Mawar said...

sengal la maira ni.hahaha..:P

Cik Bambam said...

hahahah..ingat ke ape lar tadikk!! grrrr~

♥CiK DuYuNG [Ca]♥ said...

terkezut makkk..hahaha

belom bace entry da fikir ape nak hentam tadi..agege..

noty ar..

~Nana 귀여운~ said...

nasib baik gua penyabau.. :D

Penggemar Coklat said...

wakakakaka...

sengal habisss!

MaiRa QuEeN said...

Nafisah Ruslan :letak je la klu boleh..

MaiRa QuEeN said...

apo apo entah:style ke??ehhehe

MaiRa QuEeN said...

Ku Azhar::heheheh..tq je ..

MaiRa QuEeN said...

m0sHiE~:hehehe..mantap ke??tq..

MaiRa QuEeN said...

kozumi_ro:xmo sedey2..gurau2 je..ahhaha

mR.sAm said...

gila...hmpir trtipu td..ahhahah..brilliant nice entry..hahahahhahah..

amranaiman said...

leh caya ke ni.. haha tudung saji pon ok :D

MaiRa QuEeN said...

kozumi_ro :xmau la ngamuk2...takut oo!!ehhehe

MaiRa QuEeN said...

yen(toka ziizokukuto) :sory..xsengaje..

MaiRa QuEeN said...

Eika Arysha:abis la..semua nak ngamuk..

MaiRa QuEeN said...

kunci locker:lu kena beb!!

MaiRa QuEeN said...

Pendamba Mawar:free2 kene sengal lak..

MaiRa QuEeN said...

Cik Bambam:cool..

MaiRa QuEeN said...

♥CiK DuYuNG [Ca]♥:nasib xhentam dulu.

MaiRa QuEeN said...

~Nana 귀여운~ :nasib la kan.

MaiRa QuEeN said...

Penggemar Coklat :best ape..

MaiRa QuEeN said...

mR.sAm:briliant nie adik sape..heheeh

MaiRa QuEeN said...

amranaiman:hahahaha..ok kot..

FOOTPC said...

Tajuk tu yang dramatik nya...hahahah

MaiRa QuEeN said...

FOOTPC :besa la...ehheheh

naughty gurlz said...

punya la excited nk baca..tipah tertipu!!haha

Ahmad Haziq Azlan said...

adoi tertipu i

khairul said...

cit.. buat suspender jer !

MaiRa QuEeN said...

naughty gurlz :hehhehehe

MaiRa QuEeN said...

Ahmad Haziq Azlan :bukan selalu pon lan..

MaiRa QuEeN said...

khairul :besa la..

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

ceh... aku ingat ape tadi... #^^%$@#$@

Review: VEDI
Movie Mistakes: BINI BINIKU GANGSTER
Movie Preview: THE AVENGERS

MaiRa QuEeN said...

OrAng_PeRLiS_mEnULiS:hehehehehe

Rosalia said...

haha.ingt ape lah td.:D

MaiRa QuEeN said...

Rosalia:heheheheh

EmpayarUtama said...

Alamak aku baru baca entri ni; terus cari bahan bacaan semalamm tak jumpa daaa. Last-last aku tanya terus kat Menteri tu, dia kata "oooh itu 'ralat' dah tarik balik dah". Beliau menambah kenyataan 'ralat' tu pun dah ditarik balik. Ishhhhhh

Anonymous said...

Haha tertipuuuu ! Cehhh

DySha.Pink◕‿◕✿ said...

hehe~ pndai buat n3 ea..

MaiRa QuEeN said...

EmpayarUtama :ye ke??hahahahahah

MaiRa QuEeN said...

Anonymous aka mak terkesimak:kesian kau..

MaiRa QuEeN said...

DySha.Pink◕‿◕✿ :tq..ehhehe

KJ said...

haha..gempar sungguh ye! :D

MaiRa QuEeN said...

KJ:biasa la..heheh

LadyBird said...

teringt zaman dulu2.. main tudung tin..

MaiRa QuEeN said...

Lady Bird:tau xpe..ehheheh

alongxp said...

cis...ni kang ada gak yang aku sumbat dalam botol.. terkena dah pagi2 ni...

Phat said...

dah agak dah mesti tokono den ni...kalo nk share kat blog phat bleh x ??

MaiRa QuEeN said...

alongxp:chill..hehehe

MaiRa QuEeN said...

phat:boleh je...tp backlink la..ehheheh