MLM...spe x ske??Npe X ske??


aq tau klu dgar ni je ramai yg tarik mke...
wat mke seposen...
tp korang tau x spe yg cipta MLM..
npe korang benci sgat??
slalu klu wat x berjaye slahkan MLM..
tp korang tau x??
MLM ni la yg pling bnyak lahirkan jutawan kt DUnia nie..
Aq tau korang pon tahu...pdahal ni la pling sng..
npe??

1.modal kecil..
2.risiko rendah
3.msa kurang
4.xperlukan kelulusan tertentu..
5.bla...bnyak lg la..

xde yg xkaya klu wat MLM melainkan owang yg berputus asa..

Kt bawah ni ade la psal MLM...so bce N pkir2 la sendiri...


Alkisah............................

Saudara-saudari,Tahukah anda siapa pencipta sebenar MLM? Iaitu ALLAH SWT.

Rasulullah SAW bersabda,

“ ISLAM itu bermula dalam keadaan dagang, dan dia akan kembali dagang seperti mana mulanya, maka beruntunglah orang-orang yang dagang”

Sistem MLM sama sahaja dengan sistem BERDAKWAH.

ALLAH SWT berfirman akan maksud kejayaan yang sebenar, di dalam Surah Ali Imran ayat 185,

“ Setiap yang bernyawa akan merasai kematian, di akhirat nanti amal kamu akan disempurnakan, barangsiapa yang diselamatkan dari api neraka, dan dimasukkan ke dalam syurga, maka sesungguhnya dia telah berjaya. Dan tiadalah dunia ini melainkan kesenangan yang menipu daya”

Dahulunya, Islam hanya melihat Al-Quran sebagai panduan Akhirat sahaja. Pada masa yang sama, orang yahudi telah mengkaji Al-Quran dan menjumpai ayat dibawah;

Firman Allah SWT di dalam surah As-Saff ayat 10-11 bermaksud:-

“Wahai orang yang beriman mahukah kamu aku tunjukkan suatu perniagaan yang dapat menyelamatkan kamu dari azab yang pedih iaitu kamu beriman kepada Allah dan RasulNya dan berjihad dijalan Allah dengan harta dan jiwa kamu. Itulah yang lebih baik bagi kamu jika kamu mengetahui”

Ketika itu Islam sedang berkembang pesat ke serata dunia melalui sistem berdakwah, dan orang yahudi melihat inilah cara perniagaan yang dimaksudkan dalam al-quran. Merekalah yang telah mengambil idea ini dan memulakan perniagaan MLM ini di tanah mereka, dan telah membuatkan kita semua menganggap mereka pengasasnya dan cuba menyesatkan kita. Sedangkan ALLAH penciptanya, tetapi kita tidak sedar.

MLM ini juga, menepati firman ALLAH SWT,

“ Dan dari mereka ada yang meminta, wahai RABB kami, berikanlah kami di dunia ini kebaikan, dan di akhirat nanti kebaikan, dan jauhkanlah kami dari azab api neraka. Mereka itu adalah apa yang akan dibalasi apa yang mereka minta, dan ALLAH itu Maha Cepat HitunganNya” Surah Al-Baqarah, 201-202.

Dalam sistem berdakwah ini, ganjarannya amatlah besar.

Rasulullah SAW bersabda,

“ Barangsiapa yanng mengajak kepada kebaikan, maka untuknya pahala seperti pembuatnya(yakni orang yang dia ajak berbuat kebaikan)” Riwayat Muslim: 1893.

Kalau kita mengajak mereka kepada kebaikan, dan mereka melakukannya, kita akan mendapat gnjarannya. Begitu juga sebaliknya. 

Sbgi contoh: Bayangkan, kita ajak manusia solat berjemaah, dia mendapat pahala 27 kali ganda dari solat fardhu. Pada masa yang sama, kita juga solat berjemaah, dan kita mendapat pahbala 27 kali ganda dari solat fardhu juga. Tetapi, manusia tadi diajak oleh kita, maka 27 kali ganda pahala solat kita, akan ditambah lagi dengan 27 kali ganda pahala solat dia. Hal ini menjadikan, pahala solat kita adalah 54 kali ganda. Itu baru kita ajak seorang… Kalau kita ajak seratus orang?

Sama juga dalam sistem MLM, kita tidak menkayakan orang atas tapi dalam sistem MLM yang sebenar, orang bawah boleh berjaya lebih dari orang atas. Kerana ia sama dengan konsep, Seorang ayah, menghantar anak belajar mengaji, lalu anak itu menyebarkan ilmunya dengan mengajar anak2 kampungnya mengaji. Indahnya ISLAM, walaupun ayahnya tidak tahu mengaji, tetapi masih juga dapat pahala setimpal dengan apa yang anaknya lakukan cuma anaknya mendapat ganjaran yang berganda kerana berkongsi ilmu lebih banyak kepada orang lain. Oleh kerana berbentuk wang, kita tidak dapat mengikut seperti ganjaran dalam konsep dakwah. Cuma dalam perniagaan MLM ganjaran itu berbentuk bonus, hanya 5% drpd downline 4 level sekali sahaja (Score A). Adil kan? 

ALLAH SWT berfirman,

Barang siapa yang membawa amal yang baik maka baginya (pahala) sepuluh kali ganda amalnya…” (Surah al-Anam, ayat 160)

Dalam score A program, kami membantu sesebuah keluarga dengan memberi sistem Pendidikan mengikut peredaran zaman. Score A Program juga menyediakan peluang anak cemerlang di dalam pelajaran dan ibubapa gemilang di dalam perniagaan ScoreA di samping dapat mencipta DANA PENDIDIKAN untuk anak tersayang melanjutkan pelajaran ke universiti yang terbaik.

Sesuai dengan pesanan Syaidina Umar Al Khatab..., "Didiklah anakmu mengikut zaman mereka...

Konsep MLM dan berdakwah ini mudah sahaja, anda boleh simpulkan, MLM ini berteraskan dua perkara.

1. Perbaiki diri anda.

2. Ajak orang lain.

“Sebaik-baik manusia ialah orang yang memberi manfaat pada manusia (termasuk meratakan kasih sayang). Sebaik-baik manusia ialah mereka yang paling baik akhlaknya (kasih sayang kepada orang lain).” (Riwayat At Tabrani).

“Berbaktilah kepada kedua ibu bapa kamu, maka akan. berbakti anak-anak kamu kepada kamu (termasuk memberi kasih sayang).” (Riwayat Al Hakim)

Akhir salam dari saya. Sekiranya masih tidak puas ati, anda boleh datang seminar kami dan selidik. Sedangkan zaman rasullulah mereka sanggup merentasi lautan hanya untuk menuntut ilmu dan mencari kebenaran.

Yang baik itu datang dari Allah, Yang buruk itu datang dari diri saya sendiri. Harap maaf jika terlanjur kata...

KLu korang nk tau leh je komen kt bwah nie..spe2 yg Minat dgan Program Hebat nie..
boleh hubungi aq ye..


0194355677-hubungi je..

aq akan pastikan korang xkan menyesal....
sekian..

Tiada ulasan: