Manfaat Susu C2Joy Susu Kolostrum Terbaik





Susu Kolostrum C2Joy dikenali sebagai minuman yang kaya dengan manfaat, baik untuk kanak-kanak mahupun orang dewasa/tua seperti kita. Ternyata susu ini mengandungi banyak vitamin dan mineral yang bermanfaat untuk tubuh kita.


Apakah manfaat susu C2Joy selain daripada 20 jenis Health Factor dan Immune Factor Colostrum itu?

Menguatkan tulang dan gigi

Minum susu pada usia kanak-kanak dapat membantu pertumbuhan tulang dan gigi. Sedangkan minum susu bagi orang dewasa dapat mencegah kerapuhan tulang (osteoporosis).

Dengan 1 gelas C2Joy yang kaya dengan TruCal D7 (150 ml air suam) setiap hari bagi orang dewasa cukup untuk memenuhi keperluan kalsium dan mineral asas orang dewasa.



Menjaga mata agar tetap sihat

 Manfaat susu yang ramai tidak tahu, iaitu untuk menjaga kesihatan mata. Kandungan Vitamin A di dalam susu merupakan antara yang terbaik untuk kesihatan mata. Beberapa jurnal penelitian menerangkan bahwa Vitamin A dalam susu asli tanpa campuran perisa membantu mata dalam mengadaptasi terhadap perubahan cahaya.

Sedangkan kandungan Vitamin B2 (Riboflavin) dalam susu asli tanpa campuran dapat mencegah mata merah dan meningkatkan ketajaman pengelihatan.


Menjaga kelembaban dan kesihatan kulit

Susu Asli mengandungi tembaga (Copper), zat besi, dan vitamin A, C,D, E, K yang berperanan penting dalam menyediakan keperluan nutrisi yang diperlukan oleh kulit kita. Jadi minumlah susu jika ingin mendapatkan kulit yang sihat.



Mengurangi stress

Mungkin Anda sudah tahu tentang manfaat susu yang satu ini. Saat anda merasa stres dengan aktiviti Anda hari ini, minumlah segelas susu suam asli sambil duduk santai. Kandungan tyrosine dalam susu dapat meningkatkan hormon yang meningkatkan tahap kegembiraan sehingga Anda akan merasa rileks (Situ... JOY).


Membuat tidur lebih lena

Bagi Anda yang mempunyai masalah sukar tidur (insomnia) dapat mencuba alternatif dengan minum segelas susu suam asli sebelum tidur. Kandungan zat Triptofan dalam susu asli tanpa perisa tambahan mampu merubah menjadi hormon melatonin yang dapat membuat tidur lebih nyenyak.




Melancarkan pencernaan

Selain buah betik, minum susu suam asli tanpa perisa dan campuran seperti susu C2Joy sebelum tidur bermanfaat melancarkan pembuangan air besar di pagi hari. Kandungan fosfor dalam susu asli diketahui bermanfaat bagi sistem pencernaan kerana fosfor membantu menstimulasi pencernaan riboflavin (vitamin B2) dan niacin (vitamin B3). Mineral fosfor juga berguna dalam mengurangi masalah gangguan saluran pencernaan seperti kembung dan sembelit.


Melancarkan urinasi

Selain itu, manfaat susu C2Joy adalah melancarkan urinasi. Fosfor yang terkandung di dalam susu bermanfaat membantu melancarkan proses pembuangan air kecil sehingga mengurangi risiko penyakit ginjal. Urinasi dengan kuantiti dan frekuensi yang cukup sangat bermanfaat untuk membuang toksik dan sisa metabolisme dan mengendalikan kadar zat-zat tertentu di dalam tubuh, seperti asid urik dan garam yang berlebihan di dalam tubuh.

APA KATA PAKAR??







TESTIMONI PENGGUNA








Ayuh kita mengamalkan minum susu asli tanpa campuran setiap hari untuk menjaga kesihatan kita!

Mana nak cari susu asli tanpa perisa dan campuran? Susu di pasaran biasanya dicampur dengan bahan tambahan lain dan perisa yang mungkin akan menjadikan ia kekurangan khasiat??

Di mana nak dapatkan susu asli yang bebas bakteria πŸ‘Ύdengan Pasteurization yang betul dan diiktiraf dunia?

Di mana nak dapatkan Susu Asli New Zealand yang terbukti kualitinya sebagai no.1 di dunia?

Mana nak dapat, sedangkan yang banyak di pasaran hanya kopi dan teh?

Nak Dapatkan Susu Sihat c2joy???πŸ‘‡πŸ»πŸ‘‡πŸ»πŸ‘‡πŸ»

http://Wasap.my/601110090729/c2joy


#C2joy #diabetes #stroke #kolestrol #susukolostrum #buasir #kanser #slipdisc #eczema #gout #buahpinggang #batukarang #thyroid #fibroid #stress #sakitlutut #patahtulang #gemuk #resdung #alahan #migrain

Tiada ulasan: